Friday, April 24, 2009

Kongsi Pengalaman

Salam..
Sekadar berkongsi pengetahuan dan pengalaman saya sepanjang terlibat dgn Pertandingan Eureka anjuran Karnival Sains dan Teknologi bersama CETREE USM. Saya mula terlibat sebagai urusetia pertandingan pada 2006 di peringkat negeri. Pada 2007 saya hanya melihat-lihat sahaja pertandingan ini dari jauh manakala pada 2008 saya pula membimbing 4 orang murid untuk pertandingan tersebut. Alhamdulillah, pasukan Eureka sekolah saya masih dapat mengekalkan kejuaraan kami dengan mewakili negeri Pulau Pinang buat 3 kali berturut-turut. Pasukan yang saya bimbing mewakili negeri ke kebangsaan di Sarawak dan kami mengekalkan kedudukan ke-4 seperti tahun 2007.
Pada tahun ini saya terpilih sebagai Pegawai Teknikal untuk pertandingan ini...ishh..macam susah la pulak nak menang lepas ni..so, saya kene brief syarat2 dan perjalanan pertandingan ini. Saya sertakan syarat2 pertandingan oleh pihak CETREE cuma ada sikit perubahan untuk tahun ini di mana :

1) peserta tidak lagi perlu sediakan folio seperti tahun sebelum2 ni sebaliknya dikehendaki menyediakan folio tersebut dalam bentuk Powerpoint pada masa itu jugak.
2) masa pertandingan masih 5 jam seperti dulu

Yang penting, jangan lupa masukkan elemen KT (kecekapan tenaga) dan TD (tenaga diperbaharui)

No comments:

Post a Comment